S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

poprosíme využívať mailovú komunikáciu počas sviatkov eshop@numis.sk  pondelok - piatok : 8:00 - 16:30

TOPlist

 

[Most Recent Quotes from www.kitco.com]

[Most Recent Quotes from www.kitco.com]

KONTAKTY

EURONUMIS s.r.o.
Republiky 1051/12
01001 Žilina
tel: 0917 535 333
eshop(a)numis.sk
Predajňa: Republiky 1051/12, Žilina
Predajňa: Miletičova 68, Bratislava

Úvod » ZNÁMKY » FDC 2008 Slovensko, Umenie - Dievča v bielom (FDC 435)


        

FDC 2008 Slovensko, Umenie - Dievča v bielom (FDC 435)

FDC 435 - Umenie – Zoltán Palugyay, Dievča v bielom s továrenskými komínmi a kvetmi

v ponuke

 

novinka


0x
Číslo produktu: 120120
Emisia / Issue: 27.11.2008
Kód výrobcu: FDC 435
Tlačiareň: TAB, s.r.o., Bratislava
Technika tlače: Oceľotlač z plochej platne
Náklad / Mintage: 3 200 ks
Autor výtvarného návrhu FDC: akad. mal. Rudolf Cigánik
Rytec: akad. mal. Rudolf Cigánik
DPH (VAT): Osobitný režim DPH, podľa § 66 zákona č. 222/2004 z.z (0% DPH)
Cena bez DPH : 1,90 €
Cena s DPH (0 %):
1,90 €

do košíka:
  ks  

Kompletné špecifikácie

Označenie T1 1000g zodpovedá tarife pre list 1. triedy do 1000 g v tuzemskom styku. © Slovenská pošta, a . s., 2008 Zoltán Palugyay (* 9. 11. 1898 Liptovský Mikuláš-Bodice – 18. 9. 1935 Nízke Tatry) Zolo Palugyay patrí k popredným predstaviteľom slovenskej výtvarnej moderny. Študoval na niekoľkých miestach, najprv sa mu venoval rodinný priateľ a maliar P. J. Kern. Pokračoval na Vysokej škole výtvarných umení v Budapešti a Akadémii výtvarných umení v Krakove. Neskorší pobyt v Mníchove poskytol mladému Palugyayovi najmodernejšie školenie a zapôsobil naň aj kultúrnou atmosférou mesta. Po návrate zo štúdií sa spriatelil s J. Alexym a M. A. Bazovským. Spoločne sa „pridali“ k Benkovmu maliarskemu úsiliu vytvoriť národný program modernej maľby, no ich prístup bol v mnohom odlišný. Spoločné priateľstvo vyvrcholilo v spoluangažovaní sa v začiatkoch Alexyho maliarskej kolónie v Piešťanoch. Palugyay bol aj literárne činný, čo dokladá jeho časopisecká spisba venovaná modernému maliarstvu. Palugyay počas celého svojho tvorivého života inklinoval k pastelu a akvarelu, pravdepodobne preto, lebo ním najlepšie vyjadril citový naturel a náladové chápanie motívu. Jeho raná tvorba vychádza z postimpresionistického realizmu oživeného expresionizmom, toto východisko sa potom v rôznej intenzite vinie celým jeho dielom. Palugyayov variant expresionizmu je asi najevidentnejší v sérií diel s námetom dedinských chalúp, napríklad Samota (okolo 1930), Pri dedine (okolo 1930), Chalupy (1931). V rokoch 1930 – 1932 nedokončené maliarove dielo vrcholí. Expresionizmus naberá monumentalizujúci ráz, postupne sa prepracováva k expresívnej tvarovej nadsázke. Výsledkom sú „panteistické obrazy búrlivo klíčiacej prírody, baladické vízie harmonickej, priam rajskej súnáležitosti rovnako ľudského a prírodného, ako civilizačného a vidieckeho“, napríklad Krajina s kvetmi / Nirvána (1930), ale aj Dievča v bielom s továrenskými komínmi a kvetmi (1932). Alexandra Kusá, PhD.

Použité obrázky sú ilustračné pre prípadné ďalšie informácie nás prosím kontaktujte.

TOP PRODUKTY

Vytvorené systémom www.webareal.sk

MzJkO