S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

poprosíme využívať mailovú komunikáciu počas sviatkov eshop@numis.sk  pondelok - piatok : 8:00 - 16:30

TOPlist

 

[Most Recent Quotes from www.kitco.com]

[Most Recent Quotes from www.kitco.com]

KONTAKTY

EURONUMIS s.r.o.
Republiky 1051/12
01001 Žilina
tel: 0917 535 333
eshop(a)numis.sk
Predajňa: Republiky 1051/12, Žilina
Predajňa: Miletičova 68, Bratislava

Úvod » NOVINKY » 200 Kč 2020 Česko PROOF Adolf Loos


        

200 Kč 2020 Česko PROOF Adolf Loos

150. výročie narodenia Adolfa Loose

v ponuke

 


0x
Číslo produktu: 922500
Nominál: 200 Kč
Kvalita / Quality: PROOF
Emisia / Issue: 2.12.2020
Material: Ag 925, Cu 75
Náklad / Mintage: 10 700 ks
Váha: 13 g
Priemer: 31 mm
Hrúbka: 2,3 mm
Hrana: hladká s vlisom
Výrobca: Česká mincovňa
Autor: Asamat Baltaev, DiS
Balenie: minca, kapsla, certifikát, etue,
DPH (VAT): Osobitný režim DPH, podľa § 66 zákona č. 222/2004 z.z (0% DPH)
Cena bez DPH : 33,90 €
Cena s DPH (0 %):
33,90 €

do košíka:
  ks  

Kompletné špecifikácie

Adolf Loos (* 10. december 1870Brno – † 23. august 1933Kalksburg) bol rakúsky architekt, teoretik architektúry, propagátor moderného nedekoratívneho tvaru. Predznamenal pred vojnou funkcionalizmus.

Loosov otec bol sochár a kamenár. V jeho dielni sa zoznámil s radou remesiel, čo v ňom vyvolalo rešpekt a úctu k remeslu a tradícii a neskorší kritický postoj k remeselne vyrábaného nábytku a ďalším predmetom dennej potreby. Po nedokončených štúdiách technického smeru nastúpil k armáde. Neskôr doštudoval na Technickej univerzite v Drážďanoch.

Po štúdiách

Po troch rokoch odišiel za prácou do Spojených štátov, kde pracoval ako umývač podláh a riadov. Navštívil Filadelfiu, New York a Chicago. V Chicagu sa živo diskutovalo o otázkach architektúry, dôvodom bola svetová výstava (1893). Práve diskusia o ornamente podnietila Loosa k úvahám na túto tému, ktorú podrobnejšie rozobral v diele „Ornament a zločin“. Jeho odmietavý postoj však zdôvodňoval inak ako Louis H. Sullivan vo svojej stati Ornament in architecture (1892). V roku 1897 dostal prácu spolu s architektom Carlom Mayrederom a ustálil si svoje pracovné zameranie. Niekoľko rokov pracoval po celej Európe, kým sa v roku 1928 nevráti do Viedne.

V Rakúsku

V roku 1896 sa vrátil naspäť do Rakúska. Vo Viedni sa dostal do spoločnosti osobností ako napríklad Arnold Schönberg, Oskar Kokoschka, Ludwig Wittgenstein, Alban Berg, Karl Kraus. Najprv sa venoval zariaďovaniu bytov a módnych obchodov. Dekoratívne a umelecko-remeselné tendencie typické v Rakúsku a Nemecku odmietal odvolávajúc sa na vlastné americké skúsenosti. Päťdesiat realizovaných zákaziek svedčí o obývateľnosti interiérov, ktorú dosahoval používaním ušľachtilých materiálov.

V roku 1908 dostal zákazku na vytvorenie baru v centre Viedne. Loosov American Bar v Korutánskej pasáži je od roku 1959 pod pamiatkovou ochranou. O rok neskôr (1909), bol poverený postaviť obytný a obchodný dom firmy Goldman&Salatsch. Umiestnenie bolo na lukratívnom mieste vo Viedni, na Michaelerplatzi. Parter obložil zeleným mramorom, v hornej obytnej časti použil prostú vápennú omietku. Okná boli bez orámovania, akoby vystrihnuté. Pre Loosove snahy o jednoduchosť sa vzniesla vlna diskusie a kritiky. Tá viedla k pozastaveniu stavby do roku 1912. Výstavba mohla pokračovať až po prehlásení Adolfa Loosa, že na okná budú pripevnené bronzové kvetináče. Tým sa snažil o spopularizovanie neobľúbeného štýlu jednoduchosti. V roku 1921 sa stal hlavným architektom viedenskej mestskej stavebnej správy. V 1923 postúpil na pozíciu vedúceho. Miesta sa však vzdal a Viedeň opustil.

V Paríži

Vo Francúzsku bol Loos už známy. Francúzska avantgarda ho prijala s nadšením, vystavoval v d`Automne (Jesenný salón). Ako prvý cudzinec sa stal jeho členom, v Paríži sa však ako aktívny architekt nepresadil, jedinou zákazkou ostal dom pre Tristana Tzaru. V roku 1928 sa v zlom zdravotnom stave vrátil do Viedne.

  • Steinerova vila, Viedeň, 1910
  • Villa Winternitz, Praha - Smíchov; 1931 – 32
  • Obytný dom, Viedeň časť 13, 1930-32
  • dom Paula Khunera, Payerbach; 1929 – 30
  • dom Hansa a Anny Mollerovcov, Viedeň časť 18; 1928
  • dom Josephine Bakerovej, Paríž-15; 1928 (projekt)
  • Villa Müller, Praha - Střešovice; 1928-30
  • dom Tristana Tzaru, Paríž-18; 1926
  • cukrovar Rorbacher, Rorbach; 1916
  • Americký Bar, Viedeň časť 1; 1907 – 08
  • Villa Karma, Vevey; 1903 – 06
  • Múzeum kávy, Viedeň časť 1; 1898 – 99 a

Použité obrázky sú ilustračné, pre prípadné ďalšie informácie nás prosím kontaktujte.

TOP PRODUKTY

Vytvorené systémom www.webareal.sk

ZjcxNWNhN